Vad skiljer Kunskapsgymnasiet från andra skolor? I den här filmen berättar Matilda vad hon tycker är speciellt med att studera just här.

På Kunskapsgymnasiet lär vi oss tillsammans. Elever och lärare arbetar närmare varandra än på andra skolor, och coachning i grupp ger eleverna en ökad förståelse för andras situation och fungerar som stöd åt varandra.

Därför får vi en gemensam känsla för ansvar och respekt, både inför varandras lärande, men också för skolan som helhet. På köpet får vi massa nya vänner, för skoltiden och livet.

Kunskapsgymnasiet är en plats där alla får vara sig själva. Där ingens tankar är värda mer än någon annans. Där ingen glöms bort och alla lyssnar på varandra. Både elever och lärare. Det är också en miljö där man får vara i fred och fokusera på sitt lärande. Där ingen fråga är dum, inget misstag inte kan rättas till och där hjälp fnns när den behövs.

Undervisningen på Kunskapsgymnasiet har ett högre syfte än att klara provet på fredag. Här hjälper vi unga människor att bli mer än bara elever. Vi ger redskap för framtiden, både kommande lärande och livet i stort, vad det än kommer innehålla framöver. Vi hjälper också våra elever att växa som personer, att bli redo för livet helt enkelt.