Alexander har pluggat Kunskapsgymnasiet Globens hockeyinriktning.

Elev från Kunskapsgymnasiet draftad till NHL

Eleven Alexander Holtz, 18 år, slutade nyligen på Kunskapsgymnasiet Globen. Anledning: Han har blivit draftad till NHL och klubben New Jersey Devils.
- Jag är oerhört tacksam och oerhört stolt, säger han i en intervju i SVT Sport.

På Kunskapsgymnasiet Globen kan du som elev läsa en hockeyinriktning och kombinera skolarbetet och träningar med Djurgårdens IF. En av dem som valde att göra detta är Alexander Holtz. För några dagar sedan slutade han på Kunskapsgymnasiet för att satsa helhjärtat på hockeyn och det nya livet i New Jersey Devils.

”Det här är bara början”

För SVT Sport berättar Alexander om de känslor han har haft de senaste veckorna och att den möjlighet som just öppnats är en dröm som gått i uppfyllelse.

– Jag kommer till en stor och hederlig klubb i New Jersey så jag är väldigt stolt över mig själv. Men det här är bara början, jag är väldigt taggad på vad som kommer, säger Alexander Holtz till SVT Sport.