David Råbesjö, rektor på Kunskapsgymnasiet Norrköping.

Distansundervisning december - 20

Hälsning från rektor David Råbesjö om distansundervisning på Kunskapsgymnasiet Norrköping.

Hej,

Vi arbetar för fullt med med att förbereda distansundervisningen som träder i kraft måndag den 7 december och sträcker sig till den 6 januari. Sedan får vi avvakta hur vi hanterar situationen efter det.

Målsättningen är att du ska få bästa möjliga förutsättningar utifrån rådande omständigheter att kunna komma i mål vid terminens slut och vi kommer att arbeta för att stödja dig i dina studier så mycket vi bara kan under rådande omständigheter.

Vi påverkas alla i den här svåra situationen och den är en prövning för oss. Vi behöver arbeta tillsammans och hjälpas åt. På pressträffen som regeringen höll i går sa vår statsminister Stefan Löfven att “Det här är inget förlängt jullov, ingen chans till att hänga på stan eller i köpcentrum”. Det är alltså mycket viktigt att du fortsätter att hålla rutinen för ditt skolarbete och följer det schema som delas från skolan. Vårdnadshavare har en viktig roll i att stödja sitt barn i detta.

Kontakta gärna din studiecoach om det är något särskilt du vill prata om i detta läge. Jag vill också påminna om att elevhälsan finns tillgänglig för de som behöver det.

Under fredag finns Johann Johansson tillgänglig i konferensrummet på plan 2 mellan 11-12 och 13-15 ifall du har frågor kring hur du hanterar google calendar och google meet.

Nedan hittar du instruktioner för hur du kommer igång med dina distansstudier.

Vänligen,

David och medarbetare