Cajsa Blekemo från Kunskapsgymnasiet.

Hon blev Årets Bindekrans-pristagare

Grattis Cajsa Blekemo på Kunskapsgymnasiet Globen, som blev Årets Bindekrans-pristagare!

Årets Bindekrans är Kunskapsskolans eget lärarpris och går till en lärare på grundskolan och en på gymnasiet, som har utmärks sig särskilt i sin lärargärning.

Den här året delades priset ut inför 1200 medarbetare på kickoffen i Norrköping.
Publiken jublade och applåderade när en chockad Cajsa Blekemo fick gå upp på scenen, ta emot priset och samtidigt förses med en vacker krans.

Prisutdelare var Torbjörn Bindekrans själv, en av en av pionjärerna som har varit med från starten av Kunskapsskolan och stått bakom grunden i den pedagogik, som sätter eleven i centrum.

Pristagarna får 50 000 kronor var i kompetensutveckling.

Så här löd hela Cajsa Blekemos motivering:

”Alltid närvarande med ett smittande leende och eleven i fokus. Utan ditt engagemang, din flit och ett lösningsfokus som inspirerar alla i din närhet, hade verksamheten aldrig varit på den positiva utvecklingsresa som den nu är. En skola är inte bättre än sina skickliga, kunniga och engagerade lärare och i handling visar du vad det innebär att varje unge ska i mål. Du ger dina elever högkvalitativ studiecoachning och visar på goda resultat. Du är drivande inom såväl undervisningsutveckling och centrala projekt som i ledandet av arbetslag. I skarp konkurrens utmärker du dig och gör Kunskapsgymnasiet Globen bättre.”

Pristagare genom åren:

• Helena Åström, Kunskapsgymnasiet Malmö (2019)
  • Jenny Ljung, Kunskapsskolan Uppsala Norra (2019)
  • Liselotte Blennö, Kunskapsskolan Norrköping (2020)
  • Stefan Abrahamsson, Kunskapsgymnasiet Västerås (2020)
  • Emma Pettersson, Kunskapsskolan Varberg (2021)
  • Mårten Blad, Kunskapsgymnasiet Norrköping (2021)
  • Axel Asplund, Kunskaapsskolan Uppsala Norra (2022)
  • Cajsa Blekemo, Kunskapsgymnasiet (2022)