Om Kunskaps­gymnasiet

Kunskaps­gymnasiet drivs av Kunskapsskolan i Sverige.

På Kunskapsgymnasiet coachas du i ditt skolarbete och lär dig plugga smart samtidigt som du ingår i en stark gemenskap. På så sätt förbereds du inför vidare studier på högskola eller universitet.

.Alla våra program är högskoleförberedande. För att du ska få en bredd i din kunskapsinhämtning, samtidigt som du rustas med strategier och verktyg för vidare studier eller yrkesliv, arbetar vi med en varierad undervisning.

Studiecoachning
Som elev på på Kunskapsgymnasiet har du en egen individuell studiecoach (lärare), som du träffar regelbundet. Studiecoachningen finns på ditt schema och genom den får du hjälp att planera och prioritera dina studier så att du kan plugga smart och nå dina mål.

Självledarskap
För oss på Kunskapsgymnasiet är det viktigt att alla våra elever har möjlighet att utvecklas i sin egen riktning. På alla våra program får du därför lära dig att leda dig själv och hitta dina egna styrkor.

Kunskapsskolan i Sverige driver också grundskolor. Gemensamt för de två verksamheterna är att utbildningen är personligt utformad.