Här hittar du information som rör skolan.

För att underlätta för dig har vi samlat all information som rör Kunskapsgymnasiet Västerås på den här sidan. Hittar du inte den information som du söker får du gärna mejla oss så hjälper vi dig! info.vasteras@kunskapsgymnasiet.se

Kalendarium

Läsår 2023/24

VT 2024

Skolstart

Hemstudiedag

Sportlov

Påsklov

Avslutning årskurs 1 och 2

7/6Studenten

Kalendarium för läsår 2023/24 Pdf, 82 kB.

Sjukanmälan

Sjukanmälan heldag görs varje dag innan klockan 12.00.
Telefon nr: 0515-86905.
Eller via denna länk: kunskapsskolan.skola24.se

Om anmälan görs efter kl 12.00 registreras inte anmälan förrän nästkommande dag.

Tel reception och sjukanmälan (del av dag):
08- 510 080 70

Likabehandlingsplan

Kommer i höst!

Ordningsregler

Se bifogat dokument Pdf, 130 kB.

Arbetsmiljö och elevskyddsombud

Elevskyddsombudet ska fungera som en resurs för eleverna i arbetsmiljöfrågor. Elev som har synpunkter som rör arbetsmiljön skall i första hand vända sig till sin basgruppshandledare. Om en elev inte får gehör för sina synpunkter hos sin basgruppshandledare kan elevombudet kontaktas. Elevskyddsombudet kan därefter föra frågan vidare till rektorn eller arbetsmiljöombudet. I övrigt skall elevskyddsombudet delta i skyddsverksamheten enligt arbetsmiljölagen och arbetsmiljöverkets föreskrifter.

Skolmat

Skolmjölken vi serverar finansieras delvis av Europeiska garantifonden för jordbruket.

Inloggning på Kunskapsporten för vårdnadshavare

Nu kan du som vårdnadshavare logga in på vår digitala plattform Kunskapsporten och ta del av elevens loggbok. Där ser du bland annat veckans planering och de senaste bedömningarna.

Gör så här:
1. Gå till Vardnadshavare.kunskapsskolan.se (utan www)
2. Följ instruktionerna på sidan för att logga in med BankID.

Vid frågor kontakta koordinator.