för Kunskapsgymnasiet

EU:s dataskyddsförordning (GDPR) började gälla den 25 maj 2018. Denna förordning ersätter bland annat personuppgiftslagen och ställer högre krav på behandlingen av personuppgifter. Bland annat stärks den enskildes rätt kring hur företag behandlar den enskildes personuppgifter. Varje behandling av personuppgifter måste ha en laglig grund.

Här kan du läsa om Kunskapsgymnasiets och Kunskapsskolans personuppgiftsbehandling

Här får du information om:

Vi använder oss också av remarketing för att visa annonser till tidigare besökare när de besöker Facebook eller sidor inom i Googles Display-nätverk eller när de söker efter termer relaterade till våra tjänster på Google. Har du lämnat din e-postadress sparas den under en längre tid för marknadsföringssyfte, din e-postadress delas aldrig med tredje part.

• Tredjepartskakor kan också användas för remarketing, webbanalysverktyg eller testverktyg för att eventuellt utveckla vår webbplats.

• Google Analytics: Mäter trafiken på webbplatsen.
  • Google Adwords: Används för att visa skräddarsydda annonser baserat på vilka sidor du besökt eller vad du söker efter.

Du kan också använda verktyget Network Advertising Initiatives (NAI) Opt-Out Tool på networkadvertising.org/choices, som gör att du kan välja bort användningen av information om dina onlineaktiviteter för beteendestyrd annonsering online från NAI:s medlemsföretag.

Personuppgiftsansvarig är:
Kunskapsskolan i Sverige AB
Organisationsnummer 556566-1815
Hammarby fabriksväg 23, Stockholm
gdpr@kunskapsskolan.se

Facebook och Instagram

Här är de regler som gäller för besökare av Kunskapsskolans officiella facebooksidor och instagramkonton gällande kommentarer, bild, film samt hur dina personuppgifter hanteras på denna plattform. Förutom Kunskapsskolans facebooksida och instagramkonton gäller dessa regler även samtliga Kunskapsskolans grundskolor och gymnasieskolors facebooksidor.

Kommentarer som strider mot nedanstående regler kommer att tas bort. Den användare som återkommande bryter mot regelverket kan dessutom komma att blockeras från sidan.

Regler för kommentarer
Alla kommentarer ska följa svensk lag. Exempel på kommentarer/bilder som vi förbehåller oss rätten att ta bort med hänvisning till denna regel är till exempel de som bedöms vara hets mot folkgrupp, hot, kränkning samt diskriminering av individer eller grupper.

Vi kommer även att radera kommentarer som bedöms som direkt olämpliga. Exempel på sådana kommentarer är våldsskildringar, porr, eller länkar till sidor som innehåller olagligt eller olämpligt material.

Kommersiella budskap måste skriftligen godkännas i förväg av Kunskapsskolan i Sverige AB. Publiceras de utan att ha blivit godkända, kommer de att tas bort.

Kommentarer som publiceras på våra sidor granskar vi i efterhand men regelbundet. Vi tar bort kommentarer som innehåller omotiverade svordomar. Vi önskar ett kommentarsfält som präglas av ett vänligt sätt att tilltala varandra.

Kommentarer ska vara vad som brukar kallas on-topic, alltså beröra det som den kommenterade posten förmedlar. Du som person är ansvarig för de kommentarer du lämnar på vår sida.

Vill du anmäla något som du anser är olämpligt tar du enklast kontakt med oss genom att skicka ett meddelande via facebooksidan eller instagramkontot.

Så behandlar vi dina personuppgifter på facebooksidan
När du gillar en sida på Facebook får bolaget bakom sidan tillgång till delar av de personuppgifter du har på Facebook. Du kan läsa mer om hur personuppgifter mellan Facebook och bolag hanteras här.

Hur Facebook hanterar dina personuppgifter kan du läsa mer om i användarvillkoren för tjänsten. Du hittar dem här.

Eventuella personuppgifter (som till exempel namn, profilbild, mejladress & telefonnummer) som lämnas i samband med att du gillar sida, lämnar en kommentar eller på andra sätt interagerar med sidan behandlas i syfte att administrera kommentatorsfunktionen och i marknadsföringssyfte via Facebooks marknadsföringsplattform.

Här kan du läsa mer om hur annonser fungerar på Facebook och hur du kan styra över vilka annonser du ser.

Är du elev, medarbetare, vårdnadshavare eller leverantör och undrar över hur Kunskapsgymnasiet hanterar personuppgifter kan du besöka:

Kunskapsgymnasiets personuppgiftsbehandling