Kersin Larsson, rektor.

Välkommen till Kunskapsgymnasiet Malmö!

Rektor Marie Forslin berättar om skolan.

Hej!

Jag heter Marie Forslin och är rektor för Kunskapsgymnasiet Malmö. Skolan ligger i Västra Hamnen, ungefär femton minuters promenad från Malmö Centralstation. Jag har varit rektor här sedan 2012. Innan dess arbetade jag som rektor på Klara gymnasium, även det i Malmö.

Det går cirka 350 elever på våra tre högskoleförberedande program ekonomiprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet och naturprogrammet, och ytterligare 50 elever på vårt språkintroduktionsprogram.

Om du är målinriktad och ambitiös, då är det här skolan för dig oavsett vilka dina förutsättningar är. Hos oss har alla elever en studiecoach som de träffar varje vecka för att sätta upp mål och följa upp hur det går med studierna. Studiecoachningen är en del av Kunskapsgymnasiets arbetssätt som vi är väldigt stolta över. Det leder till att våra elever når höga studieresultat och skapar samtidigt nära relationer mellan elever och lärare.

Om du vill veta mer om vår skola är du varmt välkommen att besöka oss på ett öppet hus. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan, eller mig direkt, via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar