Kersin Larsson, rektor.

Välkommen till Kunskapsgymnasiet Västerås!

Rektor Kerstin Larsson berättar om skolan.

Hej!

Jag heter Kerstin Larsson och är rektor för Kunskapsgymnasiet Västerås. Jag har varit rektor här sedan augusti 2020. Innan dess arbetade jag som rektor på Kunskapsskolan i Uppsala.

Vår skola ligger i ljusa och fina lokaler precis bredvid centralstationen i Västerås. Det går cirka 215 elever på våra tre högskoleförberedande program; ekonomiprogrammet, samhällsvetenskapsprogrammet och naturprogrammet.

När vi frågar våra elever vad de tycker är bäst med skolan, brukar de svara att det är tryggheten och den fina gemenskapen vi har här.

Hos oss har alla elever en studiecoach som de träffar varje vecka för att sätta upp mål och följa upp hur det går med studierna. Studiecoachningen är en del av Kunskapsgymnasiets arbetssätt som vi är väldigt stolta över. Det leder till att våra elever når höga studieresultat och skapar samtidigt nära relationer mellan elever och lärare.

Om du vill veta mer om vår skola är du varmt välkommen att besöka oss på ett öppet hus. Datum och tider hittar du här på hemsidan. Du är självklart också alltid välkommen att kontakta oss på skolan, eller mig direkt, via telefon eller mejl.

Hoppas att vi ses!

Vänliga hälsningar